top of page
Finalizing Construction Plans_edited.jpg

Wyliczenie kosztów likwidacji szkód majątkowych: wyceny, przedmiary, kosztorysy.

Chcą Państwo znać realny koszt likwidacji szkody majątkowej? 

Prawidłowe wyliczenie kosztów likwidacji powstałej szkody majątkowej, to kluczowy i najtrudniejszy element, który jest podstawą do wypłaty należnego odszkodowania. 

Eksperci Grupy Dominium świadczą pełną obsługę w obszarze wyliczenia kosztów naprawy powstałej szkody, która gwarantuje jej naprawę. Wykonywane przez nas kosztorysy mogą być szczegółowe i uproszczone. Kosztorys naprawy szkody określa kalkulację ceny według ustalonych metod w oparciu o przedmiar wykonany podczas oględzin. ​Przygotowujemy przedmiary, kosztorysy i wyceny robot budowlanych, służące likwidacji szkód majątkowych.

 

W zakresie oferowanych usług wykonujemy, kosztorysy likwidacji szkód majątkowych:

  1. po zalaniu:

    • powódź,

    • awaria instalacji wody,

    • awaria instalacji grzewczej,

    • awaria sieci kanalizacji sanitarnej,

    • awaria sieci deszczowej,

    • intensywne opady atmosferyczne,

    • inne,

  2. po pożarze,

  3. po uszkodzeniu budynku w wyniku działania czynników zewnętrznych:

    • huragan, wichura,

    • opady atmosferyczne – intensywne opady śniegu,

    • inne,

  4. po działaniu innych czynników wpływających negatywnie na budynek.​​​

+48 600 915 925

Mężczyzna w garniturze

       Kontakt

 
 

 

FORMULARZ KONTAKTOWY:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego Dominium?

 

Grupa Dominium – zespół prawny, biegli sądowi, inżynierowie, rzeczoznawcy, aktywnie biorą udział w likwidacji szkód majątkowych w codziennej pracy zawodowej co stanowi, iż mają wiedzę ekspercką w zakresie profesjonalnej likwidacji szkody uwzględniając na pierwszym miejscu korzyść poszkodowanego.   ​

 

Nasze atuty to:

  • Wiedza i doświadczenie

  • Terminowa i szybka realizacja zleceń

  • Wysoka jakość realizacji zleceń

  • Transparentność i etyka postępowania

 

Jakie usługi możemy Państwu jeszcze oferować? 

 

  • Opracowania techniczne - opinie techniczne określające zakres i wielkość naprawy szkody majątkowej.

  • Likwidacja szkód majątkowych w formie:

    • odkupu wierzytelności,

    • na drodze sądowej bez wkładu finansowego,

    • na drodze sądowej z wkładem własnym.

Konsulting inżynierski3_edited.jpg
Skontaktuj się:

Dziękujemy za przesłanie!

Najczęściej zadawane pytania

  • Jaki nawiązać pierwszy kontakt?
    W celu nawiązania z nami kontaktu prosimy o kontakt za pośrednictwem: formularza na dole strony, rozmowy telefonicznej +48 600 915 925, lub wiadomości e-mail: biuro@grupadominium.pl.
  • Jakie dokumenty klient powinien dostarczyć przy pierwszym kontakcie?
    Nie ma wymogu przygotowania żadnych dokumentów, przy pierwszym kontakcie z naszą firmą. Kontaktując się z nami wyjaśnimy i wskażemy jakie dokumenty będą potrzebne w przedmiotowej sprawie. W przypadku konieczności wykonania opinii technicznej do potrzeb sądowych, przygotowujemy je w własnym zakresie.
  • Jak wygląda pierwszy etap po zgłoszeniu sprawy?
    W pierwszym kroku dokonujemy analizy dokumentów - materiałów dowodowych w przedmiocie sprawy. Następnie kontaktujemy się z naszym klientem, w celu przekazania użytecznych informacji, w zakresie dalszego postępowania.
  • Jaką rolę w sądzie pełni biegły sądowy z zakresu budownictwa?
    Biegły sądowy pełni kluczową funkcję przy rozstrzyganiu sporu z zakresu budownictwa. Biegły sądowy z zakresu budownictwa działa w oparciu o zlecenie sądu w danej sprawie. Sąd zadaje biegłemu pytania, których odpowiedzi są kluczowe dla rozstrzygnięcia sporu. Oczywiście to sąd, wydaje końcowy wyrok w postaci orzeczenia sądowego. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że niemalże w całości wydane orzeczenie pokrywa się z oceną biegłego. Należy zaznaczyć, że w opinii biegłego uwzględniona jest m.in. wysokość należnego odszkodowania. Zespół Grupy Dominium to inżynierowie budownictwa, którzy pełnią funkcję biegłych sądowych z zakresu budownictwa. Podsumowując, biegły sądowy jest zawsze powoływany przez sąd, w celu wykonania opinii dotyczącej przedmiotowej sprawy, a opinia ma kluczowe znaczenie dla ostatecznego wyroku.
  • Co wyróżnia Grupę Dominium w obsłudze prawnej z zakresu budownictwa?
    Wyróżnia nas wieloletnie doświadczenie zawodowe związane z budownictwem i specjalizacja w prowadzeniu spraw z zakresu budownictwa – zajmujemy się wyłącznie obsługą prawną z zakresu budownictwa. Zespół naszych specjalistów to radcowie prawni i inżynierowie budownictwa, którzy również pełnią funkcję biegłych sądowych z zakresu budownictwa. Biegli sądowi pełnią kluczową rolę w przypadku sporu sądowego, w obszarze Prawa Budowlanego i procesów inwestycyjnych związanych z budownictwem. Zadaniem biegłych jest określenie m.in.: wad i usterek, wysokości roszczenia, rodzaju i zakresie szkody, oraz wysokości należnego odszkodowania dla poszkodowanego.
  • Jakie są najczęściej spotykane sprawy sądowe w zakresie budownictwa?
    Zakres prowadzonych spraw sądowych z zakresu budownictwa, ze względu na znaczne zróżnicowanie, jest szeroki. Najczęstszymi sprawami na wokandach sądowych są procesy o zapłatę, dotyczące: wad i usterek budynków/lokali mieszkalnych, szkód majątkowych powstałych w wyniku: pożaru, zalania, działania wichury, awarii instalacji wodno-kanalizacyjnej, powodzi itp., katastrof budowlanych, roszczeń powstałych w wyniku nakładów na majątek wspólny - sprawy po rozwodzie, podziałów majątku, np. ustanowienie samodzielności dwóch lokali mieszkalnych w jednym domu jednorodzinnym. W celu zapoznania się z specyfiką konkretnego typu spraw sądowych zapraszamy do odwiedzenia zakładki referencji https://www.grupadominium.pl/likwidacja-szkod-majatkowych-dominium.
  • Ile trwają sprawy sądowe w zakresie budownictwa?
    Minimalny czas procesu sądowego to około 6 miesięcy, przy założeniu solidnego przygotowania pozwu oraz wystarczającego materiału dowodowego Najczęściej proces sądowy trwa od 1 roku do 2,5 lat. Również jest to relatywnie sprawnym przeprowadzonym postępowaniem na wokandzie sądowej. Postępowania sądowe w dużych miastach np. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu , trwają z reguły dłużej, niż czas podany powyżej.
  • Czy likwidacja szkody majątkowej jest trudna?
    Pragniemy wskazać, iż przebieg likwidacji szkody majątkowej, to najtrudniejszy rodzaj zgłoszonych szkód, wymagający wiedzy merytorycznej i doświadczenia. Kluczowym aspektem likwidacji szkody, jest szybka reakcja ze strony osoby poszkodowanej, która nawiąże kontakt z naszą firmą w celu oceny zakresu szkody i jej wpływu na budynek. Praktycznie zawsze niezbędne są oględziny specjalisty naszej firmy, w celu zgromadzenia niezbędnego materiału dowodowego, który jest fundamentem przy zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela. Zakres szkód jest najczęściej na tyle duży, iż niezbędne jest zastosowanie sprzętu specjalistycznego w celu jego szczegółowej identyfikacji, np. przy zalaniu budynku z nieszczelnej instalacji wodno – kanalizacyjnej. Nasze doświadczenie i wiedza, pozwala na ocenę, iż poszkodowany z tytułu szkody majątkowej, nie rozpoznaje całego zakresu szkody jaki wystąpił w jego majątku, a tym samym, nie będzie w stanie w stanie dochodzić wysokości szkody w wysokości, która faktycznie pokryje naprawę szkody.
  • Czy specjalizujemy się w likwidacji szkód innych niż majątkowe?
    Zajmujemy się wyłącznie likwidacją szkód majątkowych, powstałych w wyniku: zalania, pożaru, wichury, powodzi, katastrofy budowlanej, uszkodzenia budynku, kradzieży, innego zdarzenia losowego. Specjalizacja w likwidacji szkód majątkowych wynika z faktu, iż nasz zespół to specjaliści z zakresu budownictwa. W skład zespołu wchodzą: biegli sądowi z zakresu budownictwa, inżynierowie budownictwa, kosztorysanci budowlani, prawnicy ze specjalizacją budownictwa. Z uwagi na powyższe zespół ekspercki na przestrzeni blisko 35 lat pracy zawodowej, osiągnął wysoki stopień wiedzy w zakresie skutecznych i prawidłowych likwidacji szkód majątkowych.
  • Na jaki poziom odszkodowania można liczyć?
    Co do zasady praktycznie 100% ubezpieczycieli w Polsce, zaniża wypłatę należnej kwoty odszkodowania. Szacowana przez naszą firmę średnia wysokość wypłacanych odszkodowań, wacha się w przedziale 35%-45% realnie należnego odszkodowania ze strony firm ubezpieczeniowych. A więc jest o co walczyć. Udzielając naszej firmie pełnomocnictwa nawet, na etapie normalnej procedury likwidacji szkody od ubezpieczyciela średnio zwiększacie szanse zwiększenia wypłaty odszkodowania o ok. 15%-25%. W przypadku skierowania pozwu przeciwko ubezpieczycielowi, który znacznie obniżył wartość zasadnego odszkodowania na Państwa rzecz, zwiększacie z nami szanse otrzymania gratyfikacji z tytułu szkody do 95%. Zasadnym jest również poinformowanie, iż w przypadku większej szkody, ubezpieczyciel co do zasady obniża procentowo przyznane odszkodowanie, które praktycznie nigdy nie przekracza 50%.
  • Czy wszyscy ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania?
    Co do zasady praktycznie 100% ubezpieczycieli w Polsce, zaniża wypłatę należnej kwoty odszkodowania. Praktyka stosowana na terenie kraju przez ubezpieczycieli wynika z wielu przyczyn, których wyjaśnienie wymagałoby wielostronicowych opracowań. Główną przyczyną zaniżonych wypłat odszkodowań, z tytuły powstałej szkody, jest niewiedza poszkodowanych w procesie zgłoszenia szkody. Mamy tu na myśli, brak przedstawienia przez poszkodowanego materiału dowodowego, który bezspornie wskazywałby na zakres szkody, a tym samym należną wysokość szkody. Sprawą naturalną jest, iż szkody majątkowe występują jedynie jednostkowo na przestrzeni wielu lat użytkowania budynków przez ich właścicieli. Z uwagi na powyższe, trudno jest wymagać, aby właściciel np. mieszkania, posiadał wiedzę i umiejętności, przy skutecznym egzekwowaniu wysokości szkody od ubezpieczycieli.
  • Jaki jest realny czas likwidacji szkody od ubezpieczyciela?
    Musimy Państwa uczciwie poinformować, iż nie można jednoznacznie wskazać ram czasowych, które odzwierciedlałyby likwidację szkody w postaci otrzymania pieniędzy od ubezpieczycieli. Każdy przypadek wystąpienia szkody majątkowej jest inny. W związku z tym, inny jest zakres i wielkość szkody w danym przypadku. Co do zasady w przypadku małych szkód majątkowych, środki od ubezpieczycieli można otrzymać w okresie 1-2 miesiąca, od zgłoszenia szkody. W przypadku dużych szkód majątkowych powstałych w wyniku np. pożaru budynku mieszkalnego, likwidacja szkody to okres ok. 1-6 miesięcy. Większe szkody mają tą wadę, iż ubezpieczyciele minimalizują zakres szkody, a tym samym przyznane odszkodowanie. Wskazujemy, iż firmy ubezpieczeniowe w swoich zasobach posiadają działy oceny ryzyka biznesowego, których zadaniem jest uzyskanie jak najlepszego wyniku finansowego na koniec roku obrachunkowego. Stanowi to, iż procedury ubezpieczycieli mają za zadanie wypłatę jak najmniejszego ubezpieczenia, co najczęściej jest poważnym uchybieniem ze szkodą dla ich klientów, czyli ubezpieczonych. Z uwagi na powyższe, przy wystąpieniu większych szkód majątkowych: pożar, wichura, powód, zalanie, dochodzenie odszkodowania odbywa się na drodze sądowej, która trwa najczęściej od 6 miesięcy do 18 miesięcy.
  • Co jest najważniejsze i najtrudniejsze przy likwidacji szkody na rzecz poszkodowanego?
    Materiał dowodowy, materiał dowodowy i jeszcze raz materiał dowodowy. Odpowiednie zgromadzenie materiału dowodowego na okoliczność zakresu i wielkości, jest co do zasady zawsze kluczowym przy roszczeniach odszkodowawczych w stosunku do ubezpieczyciela. Umiejętność gromadzenia stosownego materiału dowodowego, nabywa się w okresie wielu lat pracy zawodowej – pełnienia funkcji biegłych sądowych. Informujemy, iż wieloletnie doświadczenia z sal sądowych podczas, których prowadzone są postępowania w zakresie roszczeń w stosunku do ubezpieczycieli, są nieocenione. Sam fakt, iż reprezentujemy naszych klientów, gdzie ubezpieczyciel ma świadomość, iż posiadamy wiedzę i umiejętności, aby skutecznie egzekwować należne odszkodowanie dla naszych klientów, często przed sądowo, kończy się sukcesem w postaci wypłaty pełnego odszkodowania. W sposób szczególny pragniemy poinformować, iż również istotnym oraz trudnym elementem, jest metodyka postępowania na etapie wymiany korespondencji z firmą ubezpieczeniową, gdzie skrupulatne oraz merytoryczne argumenty, dają sygnał ubezpieczycielowi o stanowczym stanowisku w kwestii wypłaty odszkodowania.
  • Kiedy należy zgłosić się do naszej firmy w celu likwidacji szkody?
    Im szybciej tym lepiej, hasło to jest zgodne z prawdą. Jeśli wystąpiła szkoda w Państwa majątku trwałym, idealnie byłoby, gdyby poszkodowany zgłosił się jeszcze przed zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela, w celu weryfikacji przez naszą firmę zakresu i wielkości szkody powstałej w wyniku awarii instalacji lub na skutek czynników zewnętrznych. Tego typu sytuacje mamy najczęściej, tj. kontakt z nami zaraz po wystąpieniu szkody, gdy ponownej szkodzie uległ budynek, wcześniejszych naszych klientów, których obsługiwaliśmy. Często są to również znajomi klientów, których obsługą możemy się szczycić. Niestety praktyka pokazuje, iż zgłoszenia naszych klientów najczęściej następują w trakcie trwania likwidacji szkody, kiedy następuję propozycja wypłaty odszkodowania na rzecz poszkodowanego w znacznie zaniżonej wartości. Tym nie mniej, każde zgłoszenie przyjmowane jest przez nas do weryfikacji. Zdarza się, iż są to zgłoszenia nawet blisko 3 lat, po wystąpieniu szkody. W takim przypadku kluczowym elementem, nawet w przypadku odległego czasu kontaktu z nami od wystąpienia szkody, jest zgromadzony materiał dowodowy w aktach szkody, który możemy ocenić pod kątem przydatności do żądania wypłaty większego odszkodowania, niż przyznane dotychczas poszkodowanemu.
  • Jak wygląda opieka naszych klientów podczas oględzin z tytułu wystąpienia szkody?
    Szczycimy się tym, iż wspieramy naszych klientów, którzy poddani są stresowi, gdzie niekiedy występuje strata całego majątku trwałego z tytułu wystąpienia szkody materialnej. Działania firm ubezpieczeniowych pozbawione są empatii, liczy się głównie minimalizacji strat finansowych. Podczas likwidacji szkody, staramy się zawsze aktywnie uczestniczyć w oględzinach na miejscu wystąpienia szkody. Kolejnym elementem opieki, jest ewentualne zastępstwo procesowe w przypadku, gdy roszczenie odszkodowawcze nie zostało w pełni zaspokojone i sprawa trafiała na wokandę do Sądu. Istotnym jest również reprezentowanie naszych klientów, podczas wymiany korespondencji z ubezpieczycielem w trakcie likwidacji szkody majątkowej. Wniosek końcowy jest taki, iż działamy w pełni profesjonalnie, przejmując za naszych klientów całość działań w stosunku do ubezpieczyciela, jedynie na podstawie udzielonego nam pełnomocnictwa.
  • Nasza etyka postępowania – odkup wierzytelności tylko od ubezpieczycieli.
    W zakresie odkupu wierzytelności z tytułu roszczenia nie wypłacenia lub wypłacenia niepełnego ubezpieczenia, przez firmę ubezpieczeniową, informujemy, iż etyka postępowania naszej firmy jest niezmienna od wielu lat. Odkupujemy wyłącznie wierzytelności, gdzie stroną jest ubezpieczyciel – firma ubezpieczeniowa. Nie odkupujemy wierzytelności, gdzie stroną jest osoba prywatna. Mamy nadzieję, iż niniejszy opis jest czytelnym wskazaniem, jakimi wartościami się kierujemy i nie wymaga on dalszego wskazania oraz argumentowania.
  • Nasza wiedza i umiejętności, czyli know-how.
    Pragniemy poinformować, iż składową wiedzy i umiejętności, przy obsłudze naszych klientów, jest zawsze stała obecność przy kliencie, dająca mu komfort bezpieczeństwa i minimalizacja stresu, który zawsze jest obecny przy egzekwowaniu należnego odszkodowania od ubezpieczyciela. Oczywistością jest nasza doskonała znajomość podstawy formalno – prawnej, dochodzenia należnych wierzytelności. Nie zmienia to faktu, iż mamy swoje know-how, wypracowane na przestrzeni wielu lat pracy zawodowej, w szczególności pełnienia funkcji biegłych sądowych zakresu budownictwa. Z uwagi na powyższe, nasze know-how to umiejętne stosowanie, w zależności od potrzeb, zagadnień technicznych oraz prawnych, w odniesieniu do m.in.: mykologii – dział nauki zajmujący się m.in. grzybami budowlanymi, statyki budowli – dział techniczny zajmujący się oddziaływaniem sił na budynki, fizyki budowli – dział nauki zajmujący się wpływem m.in. wilgotności na budynki, Prawa budowlanego, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie(Dz.U.2022.0.1225) wraz z późniejszymi zmianami. Z oczywistych względów, nie będziemy rozwijać opisów przedstawionych powyżej, gdyż są to nasze małe tajemnice, wypracowane na przestrzeni wielu lat pracy zawodowej.

Prezentujemy najczęściej spotykane pytania z zakresu likwidacji szkód majątkowych zadane przez naszych klientów. Odpowiedzi pomogą Państwu uzyskać wiedzę o oferowanej usłudze przez Dominium.

Referencje z zakresu likwidacji szkód majątkowych

Przedstawiamy Państwu zestawienie postępowań w sprawach sądowych.

Niniejsze zestawienie jest jedynie niewielkim procentowo przykładem spraw sądowych, w zakresie szeroko pojętego działu budownictwa, w których uczestniczyli członkowie zespołu firmy Dominium.

dominium logo_bold.png

- Twój partner w finansach

USŁUGI
FIRMA
WAŻNE INFORMACJE
KONTAKT

Kontakt telefoniczny

(Pn-Pt w godzinach 8:00-18:00):

+ 48 600 915 925

Kontakt: biuro@grupadominium.pl

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 

Administratorami Twoich danych osobowych jest podmiot Grupa Dominium Sp. z.o.o. 

Adres biura w Warszawie:

al. Jana Pawła II 27,

00-867 Warszawa

bottom of page